skogen är min sista utpost

Roliga moment under skoldagen, när jag inte höll på att somna på seminariet: träffa Peter och hämta pilbågar och koger med pilar; jag klev in i klassrummet beväpnad och mina klasskamrater skrattade!? Sen så mailade jag Elin via telefonen under lektionstid, det tycker jag fortfarande känns väldigt hi-tech och roligt. Efter dagens slut kom Elin från jobbet och hämtade upp mig utanför skolan, vi körde hemåt och åkte till lokalen, plockade ihop sådant som skulle med till helgens lajv, droppade förbi mig och plockade upp mer saker och stötte några ord med Andreas som kom förbi och hämtade benlindor. På vägen ut till området så pratde vi lite om stress, så gjorde jag det jag kanske int tidigare skulle ha gjort, jag nämnde något om mitt liv: henne och tjorvet. Resten av vägen så pratade vi om allt möjligt, om våra uppväxter, familjer, tragedier, förhållanden och sådana äkta saker. Det var så underbart och skönt att koma ännu närmare varandra, vi har aldrig riktigt pratat om såna personliga saker och det var som världens naturligaste sak, allt bara kröp fram. Väl framme tog vi en kaffepaus på Elins begäran, hon var söt och hade packat fika (för det saknade vi i går), min mage ångrade kaffet, och möjligen kinamaten och sushin med massa wasabi till lunchen. Vi packade ut allt, testade pulkan och beslutade oss för att åka hem istället för att börja släpa fram skotern när klockan var så mycket redan. Vägen hem blev ingen planering, en vän ringde och behövde prata, så jag lyssnade.
Vi hoppade av hos mig och planerade, skrev telefonlista, ringde viktiga människor, räknade på det sista som måste göras (medan jag är på tatueringmässa^^). Sen åkte Elin hem.
Sammyboi ringde, de var i sthlm nu och vi planerade hookup på centralen i morrn för att dra vidare till hamnen, jag betalade räkningarna, kollade transferresorna, checkade in på flyget och ringde ett långt samtal till vännen. Så nu ska jag ta och skriva klart det jag måste göra innan jag åker ska kvickna till med en dusch  om några timmar tänkte jag, sen blir det halvdag på skolan, sen blir det ett och ett halvt dygn semester, sen arrangemang; tror att det blir riktigt skönt med lajv, nästa vecka får jag ta tag i pluggandet. Om jag ids kanske jag beställer boken i natt, borde, men ids inte.

Sliten som bara den dagen innan tattoobåten, eller natten innan...
Hope, Faith and Charity! Peace out...trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0