Top 5 muslimska fraser

Kom på i dag att det kanske ändå vore kul med en blogg..
Efter att ha läst Bongo Ashers intervjuer i går fick jag för mig att läsa lite om islam igen, det kommer med jämna mellanrum, religionsdiskussioner är kul..så också metakognitation och socialantropologi.
Så iaf. tänkte jag att man varje dag kunde ha top 5 muslimska fraser(något jag kom på när jag pratade med Leos gudfar tidigare under kvällen), men jag kan nog inte göra det då jag inte kan koranen.men jag ska försöka få ihop några uttryck i kväll i alla fall.

F.ö. så skriver jag nu ett arbete om pedagogisk dokumentation(ett sjukt jobbigt uttryck att skriva på tangentbordet, men nu sitter det)..

Så nu ska vi se:
På plats nummer ett kommer i dag: Insha' Allah
Plats nummer två får: Bismillah al-Rahman al-Rahim
På tredjeplats kommer: Allahu akbar
Fjärdeplats blir: Thabiha
Och sist men inte minst, femteplatsen: Fard al-áiya


Peace and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0