politik och minnen..brödsmulor för folket

Ett telefonsamtal i går:

X.:
.."men jag ska på stan nu, det är tjejkväll"
Jag:
 "Vaf**n är det tjejkväl IGEN!!? Det var ju nyss tjejkväll. Varför är det sldrig killkväll? Handlen motverkar verkligen jämställdheten ****kapitalist -#£!*$€£¤##**¤# "

Nästa samtal:

Y:
"Men jag håller på och ta på mig strumpor, ska på tjejkväll"
Jag:
..."mm hörde om det, handeln motverkar jämställdheten, tjejjer dom ska shoppa, vad ska vi göra?"
Y:
"Men ni ska ju vara hemma med barnen, det är ju jämställt."
Jag:
"Nä, men om man inte har barn då? Ska inte vi få shoppa då?"

..Det hela fick oanade konsekvenser smo att jag ska skriva till Bodens moderata näringslivsstyrelse/nämnd och klaga på att de motverkar jämställdheten samt nykterheten (man ska shoppa, bada och köpa räkmacka och vin när det är tjejkväll..mitt i veckan) Sen så lovade jag att brodera hammaren och skäran i guld på Y:s röda sockar så att hon kan vara en "rödstrumpskärring"..på riktigt :)
_________________________________________________

Till minnena hör att jag nyss hörde "sound of tha police" med KRS-one ...naaajs, tänker på snowboardtävlingen med Håkan och Erika, när jag var nykär och inte ännu hade slutat dricka eller gift mig. Good times-Bad times

Nu ska sonen sövas, kaffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0