aristoteles, anisbröd und das kapital

ska ägna resten av natten av att skriva klart en rapport, i morrn tror jag att det blir julklappshandling av det billiga slaget ..som den rika man jag är. Funderade på julen, visst är det lite traditioner kvar sedan familj och skola, men det känns verkligen i år som att den egentligen bara handlar om klappar och mat, maten är väl då den tradition/ritual som gör julen för mig, glögg, pepparkakor, julstjärnor, anisbröd och julbordet..det är smaker som under en viss tid av året är förknippat med denna ritual/tradition..
hursomhaver..sedan är det bara att sätta sig och läsa, måste läsa klart den här boken, jag inte har börjat på, tills på onsdag..jag tror den är småtung..maasssa filosofi Aristoteles, kardinaldygder och omdömet som måste kultiveras, det blir nog kul att diskutera sedan, till skillnad från all stress om julen, pengar jag inte har och kärleken jag saknar i mitt liv..ja så är det. men jag får iaf tatuera mig mer snart..
 

läste f.ö. i kyrkans tidning i dag att man i tyskland säljer slut på Marx "das kapital" i dessa finansieringens kristider..jag tycker at det låter sweet. jag proklamerar revolution varje dag nu tror jag och det är **** inte långt ifrån och om SD el. liknande tar sig mer plats högre upp så kommer jag nog att lägga ner det sista av min pacifistiska sida som finns kvar, klass****, ********* bot och inga visor (annat än de trallvänliga marschvisorna som man sjunger kamratligen under anstormningen)..

har redan lagt ut detta inlägg på ett annat hörnv av världsnätet, men i denna blogg har jag valt att censurera samt dölja delar av mig själv, delvis pga. min utåtriktade bild av mig själv samt även av risker för påhälsningar av säpo osv. (nej jag skämtar inte, när man öppet proklamerar starka motsättningar, som ev. kan luta mot uppvigling-tolkningsfråga, mot överheten så kan det ses som brott eller hot mot rikets säkerhet)

ha en bra dag, helg, fortsättning, liv..osv
//Jag lite mer mig själv, som ni inte ser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0